Szkoła Podstawowa w Malcu bierze udział w projekcie „ Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych w Gminie Kęty” współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt rozpoczął się w lutym 2012 r. i jest kontynuowany do stycznia 2014 r.
Obecnie objęto projektem 29 uczniów klas I - III, 7 osób uczestniczy w dwóch rodzajach zajęć.
Koordynatorem projektu w naszej szkole jest Maria Krawczyk.
Harmonogram zajęć w roku szkolnym 2013/14
Rodzaj zajęć |
Prowadząca |
Dzień |
Godzina |
Zad. nr VIII.1a |
Karkoszka - Gandzel |
środa |
11.45 – 12.30 12.40 – 13.25 |
Zad. nr VIII.1b |
K. Wojtaszewska |
środa |
12.40- 13.25 13.35 -14.20 |
Zad. nr VIII.2 |
M. Krawczyk |
wtorek |
12.40 – 14.10 |
Zad. nr VIII. 3 |
M. Krawczyk |
sobota |
9.00 – 11.15 11.15 -13.30 |
Gimnastyki korekcyjnych ( prowadzący M. Krawczyk ) - 12 uczniów ze skierowaniami lekarskimi. Zajęcia obejmują ćwiczenia ogólnorozwojowe, specjalne, korygujące określoną wadę, ćwiczenia prawidłowej postawy ciała, elongacyjne, oddechowe i antygrawitacyjne. W grupie ćwiczebnej są uczniowie z plecami okrągłymi, początkiem skoliozy i skoliozą oraz z płaskostopiem.
W trakcie zajęć prowadzone są ćwiczenia ogólnorozwojowe, gry sportowe oraz gry i zabawy ruchowe z elementami gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej w oparciu o zestaw zabaw S. Owczarka.
Zajęcia są urozmaicone, ponieważ szkoła dysponuje bogatą bazą przyborów i przyrządów korekcyjnych.
Odbywają się w soboty od godziny 9.00 do 13.30 w sali gimnastycznej w Malcu.
Zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych (prowadzący M. Krawczyk ) – 8 uczniów. W zajęciach ważną rolę odgrywa aktywność i chęć dziecka do pracy. Dlatego dobiera się odpowiednie techniki, metody i zasady pracy. Są to między innymi:
- indywidualizacja, czyli dobór środków i metod w zależności od potrzeb i możliwości ucznia ( dla każdego inne),
- zasada stopniowania trudności ( przechodzenie od prostych zadań do złożonych),
- zasada systematyczności: indywidualizacja i modyfikacja wymagań dostosowanych do możliwości dziecka.
Stosowane są różne metody z przewagą aktywizujących, różne formy i środki dydaktyczne zgodnie z indywidualnymi potrzebami uczniów.
Zajęciach dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu ( prowadzący A. Karkoszka – Gandzel) – 8 uczniów. Na zajęciach stosowane są różnorodne techniki i metody urozmaicające pracę. Każde dziecko wykonuje ćwiczenia na miarę swoich możliwości. Prowadzone są ćwiczenia w cichym i głośnym czytaniu, ortograficzne i gramatyczne. Uczniowie rozwiązują rebusy, krzyżówki, diagramy, łamigłówki, pracują z książeczkami logicco. Tempo pracy dostosowane jest do możliwości każdego dziecka. Za wykonaną pracę stosowane są różne sposoby motywacji.
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu ( prowadzący K. Wojtaszewska ) - 8 osób. Na zajęciach stosowane są metody aktywizujące, dzięki którym dzieci utrwaliły reguły gramatyczne i ortograficzne. Często przeprowadzana jest analiza i synteza wyrazów, układanie i czytanie złożonych zdań i wypowiedzi. Podczas zajęć uczniowie również ćwiczą technikę pisania.
Maria Krawczyk